Senarai Penerbit
Categories
Maklumat Akaun

Dapatkan Sekarang

Rahmatan Lil Alamin, Menyelami Samudera Kasih-sayang Rasulullah Kepada Umatnya

Rahmatan Lil Alamin, Menyelami Samudera Kasih-sayang Rasulullah Kepada Umatnya
Terbitan: Pustaka Imam Asy-Syafi'i
Product Code: Pustaka Imam asy-Syafi'i
Ukuran Buku: (Tinggi x Lebar x Tebal)(cm) 20.5 x 14.7 x 1.3

ISBN:
Availability: In Stock
Price: RM21.00
Qty:     - OR -   Add to Wish List
Add to Compare

Judul: Rahmatan Lil Alamin, Menyelami Samudera Kasih-sayang Rasulullah Kepada Umatnya | Judul Asal (‘Arab): - | Penulis: Abdul Hakim bin Amir Abdat | Ta’liq/Takhrij/Tahqiq: - | Penerbit: Pustaka Imam Asy-Syafi’i | Penterjemah: - | Berat: 307gram | Muka Surat: 256 m/s. (Soft cover)


Akhir-akhir ini ungkapan Rahmatan lil ‘alamin mula dikenal di kalangan umat Islam. Penggalan kalimat yang merupakan hujung suatu ayat Al-Qur-an ini sering disentuh kebanyakan orang seiring tersebarnya kejadian-kejadian keganasan dan kekerasan yang dilakukan beberapa muslim yang dikatakan beraliran “ekstreamis”.

Kalimat tersebut memiliki tafsiran dan makna yang agung lagi mulia. Maka sudah seharusnya umat Islam merujuk kepada para ulama rabbani dan para ahli tafsir dari kalangan Salafush Shalih agar dapat memaknainya dengan benar, sehingga kekerasan sosial akibat salah dalam memahami hakikatnya tidak terjadi.

Lalu apakah makna yang hakiki dari ungkapan “Nabi Muhammad Shallallahu ‘alaihi wa Sallam diutus oleh Allah sebagai Rahmatan lil ‘alamin (rahmat bagi seluruh alam) dan Nabiyyur rahmah (Nabi pembawa rahmat)?”

Ya, insyaAllah buku ini dapat menjelaskan kepada kita makna ungkapan tersebut berdasarkan ayat-ayat Al-Qur’an dan hadis-hadis sahih. Dijelaskan pula perihal ketinggian Islam, serta kelengkapan dan kesempurnaan ajarannya. Pada dasarnya, penulis menyusun risalah singkat ini guna menyingkap kesalah-fahaman sebahagian orang terhadap Islam dan para penganutnya seraya menerangkan hakikat dakwah para Nabi dan Rasul, dari awal hingga akhirnya.

Semoga dengan membaca buku ini, Anda akan dapat mengambil manfaat yang banyak dan akan memperoleh pemahaman yang sebenarnya mengenai makna istilah Nabiyyur rahmah dan Rahmatan lil ‘alamin.

Inilah sebuah risalah kecil, buku bertema ringkas, yang dikemas oleh penulis dengan judul Rahmatan lil ‘Alamin Menyelami Samudera Kasih-sayang Rasulullah Kepada Umatnya dan Seluruh Makhluk.

Semak Cara Membuat Belian dan Pesanan

Write a review

Your Name:


Your Review: Note: HTML is not translated!

Rating: Bad           Good

Enter the code in the box below:



© 2014 ATSAR Enterprise | Galeri Ilmu Ahli Sunnah. All Rights Reserved.

Website tuned by fidodesign.net