Senarai Penerbit
Categories
Maklumat Akaun

Dapatkan Sekarang

Kecemburuan Wanita

Kecemburuan Wanita
Terbitan: Pustaka Imam Asy-Syafi'i
Product Code: Pustaka Imam asy-Syafi'i
Ukuran Buku: (Tinggi x Lebar x Tebal)(cm) 21 x 15 x 1

ISBN:
Availability: In Stock
Price: RM18.00
Qty:     - OR -   Add to Wish List
Add to Compare

Judul: Kecemburuan Wanita | Judul Asal ('Arab): al-Ghiiratu 'Inda an-Nisaa' | Penulis: Khaulah Darwis | Penerbit: Pustaka Imam Asy-Syafi'i | Berat: 300g | Muka Surat: 163m/s.


Kecemburuan merupakan sifat fitrah yang wujud/hadir dalam diri setiap manusia. Namun, ketika kecemburuan ini muncul secara berlebihan sehingga merugikan diri sendiri dan orang lain, maka itu bukan lagi suatu yang fitrah, tetapi mungkin suatu yang tidak normal. Kebanyakan sifat cemburu melampau berlaku pada kaum wanita. Walau bagaimanapun. pelbagai sebab turut menyumbang kepada wujudnya kecemburuan tersebut.
 
Kecemburuan yang melampaui batas kewajaran adalah sangat berbahaya. Keburukan secara fisikal dan non-fisikal serta yang tidak harmoni adalah akibat yang paling jelas dari kepelbagaian bentuk kecemburuan seperti itu. Disebabkan sifat kecemburuan melampau, ada seorang isteri yang sampai hati membunuh suaminya sendiri, tanpa melakukan sebarang penjelasan terlebih dahulu. Kerana kecemburuan juga, ada seorang wanita yang membenci keluarga dan sanak-saudaranya, bahkan anaknya sendiri.
 
Sedangkan Islam hadir untuk menciptakan kehidupan yang harmoni, sama ada dalam ruang lingkup kekeluargaan ataupun kemasyarakatan. Kecemburuan yang memberi kesan buruk seperti itu jelas bukan perkara yang diharapkan oleh Islam. Buku ini membahaskan soal kecemburuan kaum wanita sekaligus memberikan petunjuk bagaimana langkah-langkah yang tepat untuk mencegah dan mengurus apabila kecemburuan muncul. Islam memandang dari sisi/faktor dalaman dan luaran (eksternal) yang mana kedua-duanya perlu diperhalusi dengan saksama.

Semak Cara Membuat Belian dan Pesanan

Write a review

Your Name:


Your Review: Note: HTML is not translated!

Rating: Bad           Good

Enter the code in the box below:



© 2014 ATSAR Enterprise | Galeri Ilmu Ahli Sunnah. All Rights Reserved.

Website tuned by fidodesign.net