Senarai Penerbit
Categories
Maklumat Akaun

Dapatkan Sekarang

Jerat-jerat Dosa dan Kemaksiatan

Jerat-jerat Dosa dan Kemaksiatan
Terbitan: Pustaka As-Sunnah
Product Code: Pustaka As-Sunnah
Ukuran Buku: (Tinggi x Lebar x Tebal)(cm) 17.6 x 12 x 0.5

ISBN:
Availability: In Stock
Price: RM9.00
Qty:     - OR -   Add to Wish List
Add to Compare

Judul: Jerat-jerat Dosa dan Kemaksiatan | Penulis: Al-Ustaz Dzulqarnain M. Sunusi | Penerbit: Pustaka As-Sunnah | Berat: 180g | Muka Surat: 107m/s. [Hak cipta Atsar Enterprise, www.atsar.ilmusunnah.com]


Dosa dan maksiat merupakan prahara dalam kehidupan manusia, sebab kebinasaan dan kehancuran, racun yang membahayakan jiwa dan tubuh, serta ancaman ke atas individu dan masyarakat. Kerananya di antara sifat seorang mukmin adalah memelihara diri dari  segala bentuk dosa dan maksiat dengan sedaya-upaya. Allah Subhanahu wa Ta'ala menyebut sifat mereka dalam firman-Nya:
 
"Dan orang-orang yang tidak menyembah sesembahan selain Allah, tidak membunuh jiwa yang diharamkan oleh Allah (untuk dibunuh), kecuali dengan (alasan) yang benar, dan tidak berzina. Sesiapa yang melakukan demikian, nescaya dia mendapat balasan atas dosanya. Iaitu adzab untuknya akan dilipat-gandakan pada hari kiamat dan dia akan kekal dalam adzab tersebut, dalam keadaan terhina, kecuali orang-orang yang ebrtaubat, beriman, dan beramal soleh, maka Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. Dan sesiapa yang bertaubat dan beramal soleh, sesungguhnya dia bertaubat kepada Allah dengan taubat yang sebenar-benarnya." (Surah al-Furqaan, 25: 68-71)
 
Allah Ta'ala juga berfirman:
 
"Jika kalian menjauhi dosa-dosa besar yang dilarang bagi kalian, nescaya Kami menghapus kesalahan-kesalahan kalian dan memasukkan kalian ke tempat yang mulia (Syurga)." (Surah an-Nisaa', 4: 31)
 
Buku kecil yang berada di tangan pembaca ini adalah berkaitan beberapa bentuk huraian dan pembahasan tentang dosa dan maksiat. Agar kita dapat sama-sama merenungi diri kita agar terhindar dari bahaya maksiat dan dosa-dosa. Apa solusi dan benteng-benteng yang baik dalam menjaga diri kita dalam menghadapi ancaman dosa-dosa maksiat, yang merupakan penyebab kebinasaan bagi umat-umat terdahulu, kemudian apa pula hikmah-hikmah menjauhi maksiat, cara menggapainya, dan motivasi agar dapat menjauhi maksiat dengan cara yang baik dan benar, InsyaAllah semua ini dibahaskan dalam buku kecil ini. [Hak cipta Atsar Enterprise, www.atsar.ilmusunnah.com. Tidak dibenarkan membuat salinan tanpa kebenaran]

Semak Cara Membuat Belian dan Pesanan

Write a review

Your Name:


Your Review: Note: HTML is not translated!

Rating: Bad           Good

Enter the code in the box below:



© 2014 ATSAR Enterprise | Galeri Ilmu Ahli Sunnah. All Rights Reserved.

Website tuned by fidodesign.net