Senarai Penerbit
Categories
Maklumat Akaun

Dapatkan Sekarang

Ayo Belajar Bersuci (Untuk Anak-anak)

Ayo Belajar Bersuci (Untuk Anak-anak)
Ayo Belajar Bersuci (Untuk Anak-anak) Ayo Belajar Bersuci (Untuk Anak-anak) Ayo Belajar Bersuci (Untuk Anak-anak)
Terbitan: Perisai Quran
Product Code: Perisai Quran
Ukuran Buku: (Tinggi x Lebar x Tebal)(cm) 21 x 24.1 x 0.2

ISBN:
Availability: In Stock
Price: RM11.00
Qty:     - OR -   Add to Wish List
Add to Compare

Judul: Ayo Belajar Bersuci | Penulis: Nizar Sa'ad Jabal | Penerbit: Qids Perisai Qur'an Kids | Berat: 180g | Muka Surat: 40m/s. [Hak cipta Atsar Enterprise, www.atsar.ilmusunnah.com]


Benih yang baik apabila ditanam pada tanah yang subur tentunya mampu menghasilkan buah yang sangat memuaskan bagi semua orang. Demikianlah juga dengan anak-anak. Apabila anak yang suci bersih itu dididik dengan didikan yang soleh dan akhlak yang baik, insyaAllah ia akan membesar menjadi anak yang baik dan disukai. Terutama bagi kedua orang tuanya yang mana kelak semoga anak-anak yang soleh tersebut menjadi amal kebaikan yang pahalanya terus mengalir padanya.
 
Dalam sebuah hadis disebutkan bahawa Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Sallam bersabda:
 

إِذَا مَاتَ الْإِنْسَانُ انْقَطَعَ عَنْهُ عَمَلُهُ إِلَّا مِنْ ثَلَاثَةٍ إِلَّا مِنْ صَدَقَةٍ جَارِيَةٍ أَوْ عِلْمٍ يُنْتَفَعُ بِهِ أَوْ وَلَدٍ صَالِحٍ يَدْعُو لَهُ

“Apabila manusia itu meninggal dunia, maka terputuslah amal-amalnya melainkan tiga perkara, (iaitu) 1 – Sedekah jariyah yang pernah dilakukannya, 2 – Ilmunya yang dimanfaatkan, atau 3 – Anak yang soleh yang mendoakannya.” (Shahih Muslim, no. 1631)
 
Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman:

وَأَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَى

“Dan bahawasanya seseorang manusia itu tidak mendapat (pahala) melainkan dari apa yang telah diusahakannya.” (Surah an-Najm, 53: 39)

Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam bersabda:

إِنَّ أَطْيَبَ مَا أَكَلَ الرَّجُلُ مِنْ كَسْبِهِ، وَإِنَّ وَلَدَهُ مِنْ كَسْبِهِ

“Sesungguhnya sebaik-baik yang dimakan oleh seseorang itu adalah makanan yang diperolehi dari usahanya sendiri. Sesungguhnya anak itu termasuk dari hasil usahanya.” (Musnad Ahmad, no. 25845)

Atas hal tersebut, marilah sama-sama kita mendidik anak-anak kita sejak seawal usianya lagi agar kelak menjadi manusia bertaqwa lagi bermanfaat untuk agama dan manusia.

Ini adalah di antara siri buku-buku pendidikan anak-anak dalam mencapai objektif tersebut. Buku ini adalah siri buku kanak-kanak belajar bersuci (thaharah) dengan benar yang dilengkapi dengan ilustrasi dan gambar-gambar menarik. Kandungan di dalamnya dimuatkan dengan pelajaran mudah tentang air, mengenal najis, adab buang hajat, tata cara wudhu', dan tayammum berdasarkan hadis-hadis sahih.

Semoga bermanfaat sebagai model dan bahan silibus pendidikan anak-anak kecil kita.

Semak Cara Membuat Belian dan Pesanan

 

Write a review

Your Name:


Your Review: Note: HTML is not translated!

Rating: Bad           Good

Enter the code in the box below:



© 2014 ATSAR Enterprise | Galeri Ilmu Ahli Sunnah. All Rights Reserved.

Website tuned by fidodesign.net