Senarai Penerbit
Categories
Maklumat Akaun

Dapatkan Sekarang

Pengkhianatan-pengkhianatan Syiah dan Pengaruhnya Terhadap Kekalahan Umat Islam

Pengkhianatan-pengkhianatan Syiah dan Pengaruhnya Terhadap Kekalahan Umat Islam
Pengkhianatan-pengkhianatan Syiah dan Pengaruhnya Terhadap Kekalahan Umat Islam
Terbitan: Pustaka Al-Kautsar
Product Code: Pustaka Al-Kautsar (9(4))
Ukuran Buku: (Tinggi x Lebar x Tebal)(cm) 21.6 x 14.7 x 1.1

ISBN: 9789795923374
Availability: In Stock
Price: RM20.00
Qty:     - OR -   Add to Wish List
Add to Compare

Judul: Pengkhianatan-pengkhianatan Syiah dan Pengaruhnya Terhadap Kekalahan Umat Islam | Judul Asal ('Arab): Khianatusy Syi'ah wa Atsaruha fii Hazaa'im Al-Ummah Al-Islaamiyyah | Penulis: Dr. Imad Ali 'Abdus Sami' | Penerbit: Pustaka Al-Kautsar | Berat: 250g | Muka Surat: 216m/s. (Soft cover) | ISBN: 978-979-592-337-4


Buku ini mengumpulkan sejumlah peristiwa penuh tragis hasil dari pengkhianatan golongan Syi’ah dalam dunia kaum muslimin.

Berbicara tentang Syi’ah (Rafidhah), kita akan melalui sebuah pembicaraan yang penuh dengan keanehan, kaum yang penuh tipu-daya, perasaan yang bercampur-baur, marah dan rasa benci yang diiringi kepedihan... namun, itulah realitinya.

Syi’ah dikatakan lahir dari kalangan kaum muslimin, namun jika ditelusuri baik-baik nescaya kita akan dapati aqidah yang sangat menyimpang dan corak kehidupan mereka yang jauh sekali dari nilai-nilai keislaman. Hakikatnya, mereka adalah musuh yang menyusup masuk ke dalam masyarakat kaum muslimin, musuh yang paling bejat namun menonjolkan wajah sebagai muslim.

Sejarah panjang selama ribuan tahun telah memberikan segudang pelajaran buat kita semua. Betapa banyak darah tertumpah, air mata bercucuran, diikuti penderitaan penuh kepedihan menimpa kaum muslimin (ahli sunnah). Demikianlah buah pengkhiatan kaum Syi’ah (rafidhah).

Para sejarawan Islam telah pun membukukan pengkhianatan-pengkhianatan tersebut. Syi’ah lah yang bertanggungjawab atas kematian Husain bin ‘Ali bin Abi Thalib radhiyallahu ‘anhuma di Karbala. Mereka jugalah yang telah mengkhianati khalifah Harun Ar-Rasyid. Berikutnya, mereka jugalah yang telah membuka laluan untuk Khulagu Khan, Kaisar Tatar, dan Genghis Khan bagi menghancurkan pemerintahan Bani ‘Abbasiyyah di kota Baghdad sehingga mengorbankan jutaan nyawa kaum muslimin. Kemudian, mereka jugalah yang mengkhianati Shalahuddin Al-Ayyubi. Mereka jugalah yang memerangi Daulah Bani Saljuk dan Turki ‘Utsmani. Belum lagi dicampur dengan sejarah pengkhianatan mereka di era belakangan (masa kini) ke atas negara-negara ‘Arab!

Secara zahirnya, khasnya dari kaca mata masyarakat awam, Syi’ah kelihatan seperti kaum muslimin. Namun realitinya, mereka adalah manusia yang paling tidak memiliki belas perasaan terhadap kaum muslimin. Sejarah panjang telah merakamkan kebejatan mereka dalam menikam, melibas, menindas, dan membuat kacau-bilau dalam dunia Islam. Ini dikuatkan lagi dari bukti-bukti yang didapatkan melalui kitab-kitab agama mereka; kebencian terhadap ahlus sunnah adalah aqidah mereka, darah ahlus sunnah adalah halal di sisi mereka, dan membunuh ahli sunnah adalah pahala besar buat mereka.

Buku “Pengkhianatan-pengkhianatan Syi’ah” karya Dr. Imad ‘Ali ‘Abdus Sami’ ini merupakan dokumentasi berharga yang memuatkan catatan-catatan yang dimaksudkan. Sebuah dokumentasi sejarah yang menjadi bukti watak dan wajah sebenar golongan Syi’ah terhadap Islam dan dunia kaum muslimin.

Semoga kisah-kisah yang dipaparkan di buku ini mampu menjadi pelajaran dan pengajaran berharga sekaligus menjadikan kita lebih extra waspada terhadap kewujudan golongan Syi’ah dan perkembangan gerakan-gerakan mereka dalam dunia Islam saat ini.

Syi’ah... Tak kenal maka tak benci. Syi’ah...,Tak kenal kelak anda diperdaya.

Selamat membaca.

Semak Cara Membuat Belian dan Pesanan

Write a review

Your Name:


Your Review: Note: HTML is not translated!

Rating: Bad           Good

Enter the code in the box below:



© 2014 ATSAR Enterprise | Galeri Ilmu Ahli Sunnah. All Rights Reserved.

Website tuned by fidodesign.net