Senarai Penerbit
Categories
Maklumat Akaun

Dapatkan Sekarang

Surga Neraka & Calon Penghuninya

Surga Neraka & Calon Penghuninya
Terbitan: Pustaka Imam Asy-Syafi'i
Product Code: Pustaka Imam asy-Syafi'i
Ukuran Buku: (Tinggi x Lebar x Tebal)(cm) 21 x 15 x 1

ISBN:
Availability: In Stock
Price: RM15.00
Qty:     - OR -   Add to Wish List
Add to Compare

Judul: Surga Neraka & Calon Penghuninya Menurut Al-Qur'an & As-Sunnah | Judul Asal ('Arab): Al-Jannah Na'iimuhaa wat Thariiqu IlaihaamJahannamu Ahwaaluhaa wa Ahluhaa | Penulis: Ali Hasan Al-Halabi | Penerbit: Pustaka Imam Asy-Syafi'i | Berat: 150g | Muka Surat: 134m/s. [Hak cipta Atsar Enterprise, www.atsar.ilmusunnah.com]


INDAHNYA SURGA...
 
Pada hari Kiamat nanti akan di­datangkan orang yang hidupnya paling sengsara di dunia dari salah seorang penghuni Syurga. Kemudian, dia dicelupkan ke dalam Syurga dengan sekali celupan lalu di­tanya: "Wahai anak Adam, adakah kamu pernah hidup sengsara walau hanya sekejap? Adakah kamu per­nah mengalami kesusahan walaupun hanya sedikit?" Orang itu menjawab: "Tidak, demi Allah, wahai Rabbku." (HR. Muslim).
 
Kerana begitu indah dan nikmat­nya Syurga, orang tersebut pun lupa ter­hadap segala bentuk penderitaan yang per­nah dialaminya di dunia.
 
PEDIHNYA NERAKA....
 
Pada hari Kiamat nanti akan di­datangkan orang yang paling banyak bergelimang dengan kenikmatan dunia dari salah seorang penghuni Neraka. Lalu dia dicelupkan ke dalam Neraka dengan sekali celupan kemudian di­tanya: "Wahai anak Adam, adakah kamu pernah hidup bahagia walau hanya sekejap? Adakah kamu per­nah merasakan kenikmatan hidup walau hanya sedikit?" Orang itu men­jawab: "Tidak, demi Allah, wahai Rabbku." (HR. Muslim).
 
Kerana begitu dahsyat dan pe­dihnya Neraka, orang tersebut pun lupa terhadap segala kenikmatan yang pernah dinikmatinya di dunia.
 
Melalui buku ini, penulis ('Ali B. Hasan al-Halabi) mengumpulkan ayat-ayat al-Qur'an dan hadis-hadis Nabi Shallallahu 'alaihi wa Sallam yang sahih yang menyentuh tentang sifat-sifat, suasana dan keadaan di Syurga dan Neraka. Ia adalah sebagai salah satu usaha yang dilakukan sebagai pembangkit semangat kita untuk terus mencari dan menghidupkan cahaya penerang jalan ke Syurga (galakkan/Targhib) dan supaya kita menjadi sentiasa berhati-hati terhadap segala bentuk maksiat yang akan menjerumuskan kita ke dalam jurang yang sangat menakutkan, iaitu neraka Jahannam.[Hak cipta Atsar Enterprise, www.atsar.ilmusunnah.com. Tidak dibenarkan membuat salinan tanpa kebenaran]

Semak Cara Membuat Belian dan Pesanan

Write a review

Your Name:


Your Review: Note: HTML is not translated!

Rating: Bad           Good

Enter the code in the box below:



© 2014 ATSAR Enterprise | Galeri Ilmu Ahli Sunnah. All Rights Reserved.

Website tuned by fidodesign.net