Senarai Penerbit
Categories
Maklumat Akaun

Dapatkan Sekarang

50 Prinsip Pokok Ajaran Al-Qur'an, Bekal Membangun Jiwa yang Kuat dan Peribadi Luhur

50 Prinsip Pokok Ajaran Al-Qur'an, Bekal Membangun Jiwa yang Kuat dan Peribadi Luhur
Terbitan: Darul Haq
Product Code: Darul Haq
Ukuran Buku: (Tinggi x Lebar x Tebal)(cm) 24.6 x 16.6 x 2.7

ISBN:
Availability: In Stock
Price: RM40.00
Qty:     - OR -   Add to Wish List
Add to Compare

Judul: 50 Prinsip Pokok Ajaran Al-Qur’an, Bekal Membangun Jiwa yang Kuat dan Peribadi Luhur | Judul Asal (‘Arab): Qowa’id Qur’aniyyah, 50 Qo’idatan Qur’aniyyah fin Nafsi wal Hayaah  | Penulis (Penyusun): Dr. ‘Umar bin ‘Abdullah Al-Muqbil | Penerbit: Darul Haq | Berat: 0.9kg | Muka Surat: 424 m/s. (Soft cover)


Kemukjizatan yang terkandung pada Al-Qur’an tidak akan pernah habis, dan ini bukanlah suatu yang aneh, kerana Al-Qur’an adalah Kalaamullaah.

Para ulama umat ini telah berusaha dengan pelbagai latar belakang disiplin ilmu yang mereka kuasai dan berdasarkan kemampuan yang mereka miliki bagi menunjukkan sebahagian dari kemukjizatan ini. Sama ada ada ia dari aspek pensyari’atan hukum, bayan (penjelasn ilmu), mahupun balaghah (bahasa). Semoga dengan hal ini akan menambahkan keyakinan orang-orang yang beriman yang bahawasanya Al-Qur’an adalah Kalaamullaah seraya menjadikan mereka merasa nikmat dengan membacanya, dan terbukalah cakrawala pengetahuan yang luas ketika mentadabburinya.

Di antara bentuk kemukjizatan Al-Qur’an adalah padanya terkandung kalimat-kalimat yang sedikit dan ringkas, tetapi mencakup makna yang sangat luas di mana seorang muslim membacanya dengan satu kalimat yang terdiri dari dua, tiga, atau empat kata, namun ternyata padanya ditemukan perbendaharaan besar berupa petunjuk, jalan hidup, prinsip keimanan, dan pendidikan.

Dan buku ini membawakan sebahagian dari ayat-ayat dimaksudkan sejumlah 50 ayat Al-Qur’an yang memiliki ciri-ciri tersebut. Penulis menjabar dan menghuraikan  50 ayat tersebut satu per satu secara rinci sehingga terbentanglah manfat, faedah dan hikmah yang besar darinya.

Jadi, marilah kita telusuri ayat-ayat yang dimaksudkan tersebut guna mengambil hikmah dan pelajaran. Semoga ia dapat menambahkan lagi kefahaman kita terhadapnya seraya menjadi petunjuk kehidupan seharian sampai ke alam sana.

Semoga bermanfaat.

Write a review

Your Name:


Your Review: Note: HTML is not translated!

Rating: Bad           Good

Enter the code in the box below:



© 2014 ATSAR Enterprise | Galeri Ilmu Ahli Sunnah. All Rights Reserved.

Website tuned by fidodesign.net