Senarai Penerbit
Categories
Maklumat Akaun

Dapatkan Sekarang

Ensiklopedia Hari Akhir, Perjalanan Manusia Sejak Kematian Hingga Ke Negeri Keabadian

Ensiklopedia Hari Akhir, Perjalanan Manusia Sejak Kematian Hingga Ke Negeri Keabadian
Terbitan: Pustaka at-Tazkia
Product Code: Pustaka At-Tazkia (6/4)
Ukuran Buku: (Tinggi x Lebar x Tebal)(cm) 24.5 x 16.5 x 2.6

ISBN:
Availability: In Stock
Price: RM60.00
Qty:     - OR -   Add to Wish List
Add to Compare

Judul: Ensiklopedia Hari Akhir, Perjalanan Manusia Sejak Kematian Hingga Ke Negeri Keabadian | Judul Asal ('Arab): Al-Iman bi Al-Yaum al-Akhir, Fiqih al-Qudum Ilallaah | Penulis: Dr. Ali Muhammad ash-Shallabi | Penerbit: Pustaka at-Tazkia | Berat: 1kg | Muka Surat: 460m/s. [Hak cipta Atsar Enterprise, www.atsar.ilmusunnah.com]


Manusia bertanya-tanya tentang akhir perjalanan mereka, dan ke mana mereka hendak pergi. Mereka takut pada kematian dan kedahsyatannya. Mereka mencari jawaban yang memuaskan atas pertanyaan: Ada apa setelah kematian?
 
Dunia di mana manusia hidup dewasa ini memiliki persepsi yang penuh simpang-siur dan keyakinan yang menyimpang tentang Allah Subhanahu wa Ta'ala dan alam semesta, manusia dan kehidupan, qadha' dan qadar, Syurga dan Neraka. Walaupun begitu, tatakala ramai manusia terpinga-pinga dan tersesat, itu tidak berlaku ke atas kaum kaum Muslimin yang beriman. Mereka memiliki aqidah yang lurus yang tidak dimiliki selain mereka. Maklumat tentang dari mana kita didatangkan, untuk apa kita dihadirkan dan ke mana kita akan pergi, semuanya dijelaskan dengan fakta yang tidak tersangkal.
 
Allah Subhanahu wa Ta'ala juga telah memberi anugerah kepada mereka dengan kitab-Nya yang mulia yang dipelihara-Nya dari penyimpangan, dan Sunnah Nabi-Nya yang berfungsi sebagai penjelas bagi kitab-Nya. Kerana itu, kita pun dapat memberikan kepada dunia apa yang sangat mereka perlukan dan tidak mereka miliki.
 
Buku ini merakamkan perjalanan manusia, fasa demi fasa, dimulai dari alam kematian, hakikat ruh, menuju alam Barzakh dan kehidupan di barzakh, peniupan sangkakala, menuju hari kebangkitan, perhimpunan di Mahsyar, syafa'at, hisab, mizan (timbangan), menuju telaga, perjalanan di shirath (titian) hingga ke negeri keabadian: Syurga atau Neraka, sifat-sifat Syurga dan Neraka, perkara yang menyelamatkan dari ancaman di akhirat, dan beberapa sub-perbahasan lainnya lagi.
 
Tidak ketinggalan, penulis juga mengemukakan tentang tanda-tanda kiamat kecil dan besar. Dikupas secara lugas, luas, dan mendalam, dipasakkan setiap hujahannya pada Kitab Allah dan Sunnah Rasul-Nya. InsyaALLAH buku ini membantu memberikan jawaban-jawaban yang memuaskan.

Semak Cara Membuat Belian dan Pesanan

Write a review

Your Name:


Your Review: Note: HTML is not translated!

Rating: Bad           Good

Enter the code in the box below:



© 2014 ATSAR Enterprise | Galeri Ilmu Ahli Sunnah. All Rights Reserved.

Website tuned by fidodesign.net