Senarai Penerbit
Maklumat Akaun

Dapatkan Sekarang

Ensiklopedi Hikmah 606 Hikmah & Kisah Salaf (Intisari Kitab Shifatush Shofwah)

Ensiklopedi Hikmah 606 Hikmah & Kisah Salaf (Intisari Kitab Shifatush Shofwah)
Terbitan: Pustaka Arafah
Availability: In Stock

Dimensions(cm)(L x W x H): 23.10 x 15.10 x 1.70
Weight(kg):  0.650

Price: RM35.00
Qty:  
   - OR -   

Judul: Ensiklopedi Hikmah 606 Hikmah & Kisah Salaf (Intisari Kitab Shifatush Shofwah) Penulis Asal: Imam Ibnul Jauzi rahimahullah (Wafat: 597H) | Diringkas oleh: Ibnu Abdil Barri | Penerbit: Pustaka Arafah | Berat: 650g | Muka Surat: 369m/s. [Hak cipta Atsar Enterprise, www.atsar.ilmusunnah.com]


Shifatus Shofwah adalah buku masterpiece seorang ulama ternama abad ke-6, iaitu Imam Ibnul Jauzi rahimahullah (509H-597H). Antara karya beliau yang seumpamanya adalah seperti al-Adzkiya', Shaidul Khaathir, dan ath-Thibbur Ruhani.
 
Shifatush Shofwah adalah antara yang teristimewa, tidak akan bosan menela'ahnya. Pembaca akan dibuai pesona kata-kata indah para salaf, tokoh-tokoh ulama generasi awal sebelum 300 hijrah. Kata-kata mereka tidak seperti kata-kata manusia lainnya, tidak pula seperti tokoh-tokoh yang ada pada hari ini. Kata-kata mereka berisikan mutiara, penuh dengan akhlak, nasihat, dan kelembutan yang mampu menundukkan jiwa.
 
Kekuatan kata-kata memang dahsyat. Bahkan lebih tajam dari pedang, atau boleh jadi begitu lembut sehingga menusuk kalbu menembusi jiwa. Kata-kata yang haq mampu membakar hati yang beku dan menghidupkan jiwa yang mati. Kata-kata umpama sihir yang mampu mempengaruhi pemikiran seseorang. Apatah lagi apabila kata-kata tersebut datangnya dari orang yang berilmu, dari kalangan generasi terbaik pula, iaitu generasi yang memiliki kefaqihan dan kebijaksanaan.
 
Maka, inilah bukunya... Sebuah buku yang menghimpunkan kata-kata penuh hikmah dan nukilan kisah-kisah orang soleh terpilih. Kata yang terungkap dari jiwa yang dibaluti amal-amal soleh. Sehingga setiap kata yang terungkap memiliki daya hidup dan menggugah jiwa yang mendengarnya. Ia bukan kata lawak jenaka, bukan pula omong-omongan kosong. Ia adalah kata-kata yang terungkap dari generasi yang paling memahami Kitab Allah (al-Qur'an) dan Sunnah-sunnah Rasul-Nya.
 
Buku ini adalah intisari atau ringkasan dari karya Imam Ibnul Jauzi rahimahullah, iaitu kitab Shifathush Shofwah. Semoga kata-kata mutiara dan hikmah yang terhimpun di dalamnya mampu memberi semangat, mampu membimbing, memberi peringatan, mampu menggugah jiwa yang terlalai, dan mengarahkan kepada pintu hidayah. [Hak cipta Atsar Enterprise, www.atsar.ilmusunnah.com. Tidak dibenarkan membuat salinan tanpa kebenaran]

Semak Cara Membuat Belian dan Pesanan

Write a review

Your Name:


Your Review: Note: HTML is not translated!

Rating: Bad            Good

Enter the code in the box below:



© 2014 ATSAR Enterprise | Galeri Ilmu Ahli Sunnah. All Rights Reserved.

Website tuned by fidodesign.net