Senarai Penerbit
Maklumat Akaun

Dapatkan Sekarang

Shaidul Khathir, Cara Manusia Cerdas Menang Dalam Hidup

Shaidul Khathir, Cara Manusia Cerdas Menang Dalam Hidup
Terbitan: Maghfirah Pustaka
Availability: In Stock

Dimensions(cm)(L x W x H): 22.30 x 16.40 x 3.90
Weight(kg):  0.900

Price: RM60.00
Qty:  
   - OR -   

Judul: Shaidul Khathir, Cara Manusia Cerdas Menang Dalam Hidup | Judul Asal ('Arab): Shoidul Khaathir Penulis: Imam Ibnul Jauzi rahimahullah (Wafat: 597H) | Penerbit: Maghfirah Pustaka | Berat: 900g | Muka Surat: 581m/s. [Hak cipta Atsar Enterprise, www.atsar.ilmusunnah.com]


Melalui buku ini, Imam Ibnul Jauzi rahimahullah mengajak kita mengembara menelusuri pelbagai persoalan. Sama ada di bidang 'aqidah, fiqh, hadis, tazkiyatun nufus, mahupun pemasalahan-permasalahan adab serta akhlak. Beliau membuka lembaran pengembaraan ini dengan nasihat-nasihat ringkas, mudah, lagi berharga. Nasihat-nasihat dan pesan-pesan di dalamnya, cukup memberikan kesan yang menusuk jiwa. Mampu memberi pengaruh yang positif dalam menjalani kehidupan di muka bumi Allah ini.
 
Penulis (Ibnul Jauzi), selain dikenali melalui karya ini, beliau juga terkenal dengan kitabnya, Talbis Iblis yang memuatkan prinsip-prinsip penting dalam menghadapi kepelbagaian jenis perpecahan, kelompok atas nama agama, dan mengenal jenis-jenis kelompok umat Islam antara satu sama lain, baik yang sesat mahupun yang fitrah di atas al-haq.
 
Namun buku ini agak berbeza dari karya beliau berjudul Talbis Iblis. Buku Shaidul Khaathir ini memuatkan lebih banyak nasihat-nasihat dan hal-hal yang mampu menundukkan jiwa. Buku yang santai. Ia adalah buku yang mampu menjadi motivasi dan memberi galakkan semangat dalam berbuat kebaikan. Menundukkan hawa nafsu, dan mengajak para pembaca mengingat kembali tanggungjawab kita saban hari sebelum menuju ke alam kekal abadi.
 
Semak Cara Membuat Belian dan Pesanan

Write a review

Your Name:


Your Review: Note: HTML is not translated!

Rating: Bad            Good

Enter the code in the box below:



Facebook Comments ()
© 2014 ATSAR Enterprise | Galeri Ilmu Ahli Sunnah. All Rights Reserved.

Website tuned by fidodesign.net