Senarai Penerbit
Maklumat Akaun

Dapatkan Sekarang

Lebih Dari 1000 Amalan Sunnah Sehari Semalam

Lebih Dari 1000 Amalan Sunnah Sehari Semalam
Lebih Dari 1000 Amalan Sunnah Sehari Semalam
Terbitan: Pustaka Imam Asy-Syafi'i
Availability: In Stock

Dimensions(cm)(L x W x H): 20.00 x 14.00 x 1.00
Weight(kg):  0.170

Price: RM18.00
Qty:  
   - OR -   

Judul: Lebih Dari 1000 Amalan Sunnah Sehari Semalam | Judul Asal ('Arab): Aktsaru min Alfi Sunnatin fil Yaum wal Lailah | Penulis: Khalid al-Husainan | Penerbit: Pustaka Imam Asy-Syafi'i | Berat: 170g | Muka Surat: 117m/s.


Sunnah tidak dapat dipisahkan daripada Islam. Kerana Islam adalah sunnah dan sunnah adalah Islam. Sebagaimana yang disebutkan oleh Imam al-Barbahari Rahimahullah dalam Syarhus Sunnah:
 
“Fahamilah bahawasanya Islam adalah sunnah dan Sunnah adalah Islam; dan tidak akan berdiri salah satu daripada keduanya, kecuali yang lainnya juga akan didirikan”. Bahkan, Imam Ahmad bin Hanbal rahimahullah berdo’a supaya diwafatkan di atas Sunnah: “Ya Allah, wafatkanlah kami di atas Islam dan Sunnah”.
 
Sesungguhnya, darjat seseorang Muslim tidak diukur dengan banyaknya harta yang dikumpulkan dan ketanpanan paras-rupanya. Akan tetapi, darjat seorang Muslim diukur dari kesungguhannya dalam mengikuti Rasulullah Shallallaahu 'alaihi was sallam.
 
Untuk itulah, buku berjudul Lebih dari 1000 Amalan Sunnah dalam Sehari Semalam ini kami terbitkan yang diterjemahkan dari risalah Aktsaru min Alfi Sunnatin fil Yaum wal Lailah. Risalah ini ditulis oleh Khalid al-Husainan, dengan tujuan supaya kaum Muslimin dapat menghidupkan Sunnah Rasulullah Shallallaahu 'alaihi wa Sallam dalam kesehariannya, sama ada yang berkaitan dengan ibadahnya, tidurnya, makannya, ataupun aktiviti lainnya. Jika sunnah-sunnah tersebut dilaksanakan, maka akan dapat kita lihat lebih dari seribu Sunnah dalam sehari semalam.

Semak cara membuat belian dan pesanan

Write a review

Your Name:


Your Review: Note: HTML is not translated!

Rating: Bad            Good

Enter the code in the box below:



Tags: harian, amalan, Sunnah,
Facebook Comments ()
© 2014 ATSAR Enterprise | Galeri Ilmu Ahli Sunnah. All Rights Reserved.

Website tuned by fidodesign.net