Senarai Penerbit
Categories
Maklumat Akaun

Dapatkan Sekarang

Kisah Teladan Dalam Al-Qur’an

Kisah Teladan Dalam Al-Qur’an
Terbitan: Aqwam
Product Code: Aqwam
Ukuran Buku: (Tinggi x Lebar x Tebal)(cm) 20.4 x 14 x 1.2

ISBN: 9789790392939
Availability: In Stock
Price: RM20.00
Qty:     - OR -   Add to Wish List
Add to Compare

Judul: Kisah Teladan Dalam Al-Qur’an | Judul Asal (‘Arab): Qashashu minal Qur’an lil Athfal | Penulis/Penyusun: Hamid Ahmad Ath-Thahir | Tahqiq/Takhrij: Penulis | Penterjemah: Syahirul Alim Al-Adib | Penerbit: Aqwam | Berat: 267g | Muka Surat: 240m/s. (Soft cover) | Ukuran buku: 20.4cm (tinggi) x 14.0cm (lebar) x 1.2cm (tebal) | ISBN:  978-979-039-293-9 |


Di kerajaan yang tinggi yang ada di langit, pernah para malaikat berkumpul dan saling berbisik, bertanya-tanya kenapa Allah menjadikan manusia sebagai khalifah di muka bumi. Padahal, watak manusia adalah gemar membuat kerosakan di muka bumi. Akan tetapi Allah Maha Tahu apa yang tidak diketahui para malaikat.

Harut dan Marut, dua malaikat yang paling baik ibadahnya di antara sekian banyak malaikat. Mereka terpilih mewakili para malaikat untuk melakukan ujian. Adakah mereka akan tetap taat kepada Allah atau bermaksiat kepada Allah jika mereka berubah menjadi rupa manusia.

Kisah, cerita, legenda, mitos, atau apapun yang semisalnya selalu memberikan kesan khusus di hati para pendengarnya. Banyak orang yang percaya dengan mitos dan kisah-kisah dongeng atau hikayat, padahal benar dan tidaknya tidak dapat dia pastikan. Kenapa mereka percaya? Kerana kisha-kisah mampu memberikan kesan dan imaginasi nyata di fikiran para pembacanya.

Melalui cerita, kita mampu menanamkan nilai-nilai moral siapapun yang ada di dekat kita. Bukan hanya anak-anak, tapi bahkan mereka yang telah dewasa bahkan yang telah berumur. Cerita dan kisha-kisah memang identik dengan anak-anak, tapi bukan bererti tidak boleh dinikmati oleh orang-orang dewasa. Bahkan, tetap bermanfaat untuk menanamkan nilai-nilai kebaikan kepada mereka yang mengaku telah dewasa.

Anda boleh ragu dengan cerita-cerita mitos atau kisah-kisah hikayat. Tapi, anda harus yakin dengan kisah-kisah yang bersumber dari Al-Qur’an. Petikan dari 14 kisah yang ada di dalam Al-Qur’an dirangkum ke dalam buku ini. Anda akan mendapatkan untaian kisah-kisah nyata orang-orang dan kaum terdahulu secara utuh. Gaya bahasanya pun penuh kelembutan, tutur katanya yang epik, dan watak serta suasanan ceritanya pula mampu mengusik lubuk imaginasi para pembaca.

Semoga bermanfaat.

Write a review

Your Name:


Your Review: Note: HTML is not translated!

Rating: Bad           Good

Enter the code in the box below:



© 2014 ATSAR Enterprise | Galeri Ilmu Ahli Sunnah. All Rights Reserved.

Website tuned by fidodesign.net