Senarai Penerbit
Maklumat Akaun

Dapatkan Sekarang

Perjalanan Ruh Setelah Mati

Perjalanan Ruh Setelah Mati
Terbitan: Darul Haq
Availability: In Stock

Dimensions(cm)(L x W x H): 12.00 x 6.00 x 0.00
Weight(kg):  0.100

Price: RM10.00
Qty:  
   - OR -   

Judul: Perjalanan Ruh Setelah Mati | Judul Asal: Masa'il fi Adzab al-Qabr wa Na'imihi wa al-Hayah al-Barzakhiyah | Penulis: Khalid B. 'Abdurrahman asy-Syafi'i | Penerbit: Darul Haq | Berat: 100g | Muka Surat: 100m/s. (Soft cover)


Keberadaan adzab dan nikmat kubur masih menjadi polemik dalam kalangan sebahagian masyarakat kita; Ada yang mengatakan bahawa adzab dan nikmat kubur adalah sesuatu yang pasti terjadi, namun ada juga yang mengingkari perkara tersebut, kerana menurut mereka, kejadian tersebut tidak masuk akal bahkan ada juga yang meragukannya.
 
Sekarang, anda di kelompok yang mana? Jadi, apakah yang menjadi pegangan ahlus sunnah wal-jama'ah?
 
Buku kecil di tangan anda ini akan mengupas dengan tuntas dan terperinci persoalan ini dengan disertakan dalil-dalil yang kuat sama ada dari al-Qur'an ataupun hadis-hadis Rasulullah Sshallallahu 'alaihi wa Sallam serta penjelasan para sahabat/salaf.
 
Selain itu, dengan bahasa yang lugas dan mudah difahami, buku ini turut menjelaskan secara lengkap perjalanan panjang yang dialami ruh, bermula dari saat dicabut dari jasad sehingga ke tempatnya yang kekal.
 
Di manakah ruh-ruh tersebut bersemayam di saat berpisah dari jasad? Apakah dia peristiwa-peristiwa yang terjadi di alam barzakh? Semua pertanyaan tersebut insya Allah akan terjawab setelah anda menekuni perbahasan buku ini.

Semak Cara Membuat Belian dan Pesanan

Write a review

Your Name:


Your Review: Note: HTML is not translated!

Rating: Bad            Good

Enter the code in the box below:



Tags: Akhirat, Ruh,
Facebook Comments ()
© 2014 ATSAR Enterprise | Galeri Ilmu Ahli Sunnah. All Rights Reserved.

Website tuned by fidodesign.net